Березанська районна державна адміністрація. Миколаївська область, Україна. » Новини державної фіскальної служби
Українська | Русский | English
Головна Новини Районна державна адміністрація Державні закупівлі Доступ до публічної інформації

Новини державної фіскальної служби

  Новини державної фіскальної служби
Формат: DOC | Добавлен: 16/09/2016 13:40:47
143Kb Скачать скачать
  Новини державної фіскальної служби
Формат: DOC | Добавлен: 09/09/2016 13:28:42
200Kb Скачать скачать
  Новини державної фіскальної служби
Формат: DOC | Добавлен: 27/07/2016 12:30:43
172Kb Скачать скачать
  Новини державної фіскальної служби
Формат: DOC | Добавлен: 10/10/2016 14:58:26
142Kb Скачать скачать
  Новини державної фіскальної служби
Формат: DOC | Добавлен: 21/10/2016 15:38:58
132Kb Скачать скачать
  Новини державної фіскальної служби
Формат: DOC | Добавлен: 28/10/2016 11:07:58
131Kb Скачать скачать

 

Відображаємо в декларації з ПДВ операції з експорту сільгосппродукції, які оподатковуються за ставкою 0%

 

            ДФС у Київській області у листі від 11.07.2016 р. №1575/10/10-36-12-02 роз'яснила, що операції з вивезення товарів за межі митної території України сільгосппідприємством - суб’єктом спеціального режиму оподаткування власновироблених сільськогосподарських товарів обкладається ПДВ за нульовою ставкою та відображаються у декларації 0121-0123 за умови підтвердження такого вивезення товарів за межі митної території України належним чином оформленою митною декларацією.

            При цьому, суми ПДВ, що були сплачені "спецрежимником" постачальникам під час придбання товарів/послуг, які брали участь у виробництві вивезеної за межі України с/г продукції та включені до податкового кредиту, за рішенням платника можуть бути перенесені із декларації 0121 до декларації 0110 шляхом відображення у рядку 14 декларації 0121 зі знаком «-» та в рядку 14 декларації 0110 зі знаком «+».

            Суми податку, перенесені до рядка 14 декларації 0110, можуть брати участь в обрахунку суми, що підлягає бюджетному відшкодуванню у загальновстановленому порядку.

            Враховуючи вищезазначене, обсяги операцій з вивезення товарів за межі митної території України, що оподатковуються за нульовою ставкою вказуються у рядку 2 декларації з ПДВ (0121).

 

ДПІ про стягнення коштів у системі електронного адміністрування ПДВ

            ДПІ у Солом’янському районі ГУ ДФС у м. Києві звернула увагу, що Порядком електронного адміністрування ПДВ (далі – Порядок №569) передбачено, що суми ПДВ, зазначені в податковій звітності, перераховуються до бюджету та/або на поточний рахунок платника - сільгосппідприємства, яке відповідає п. 209.18 ПКУ, з електронного рахунка платника податку.

            Пунктом 22 Порядку № 569 визначено, що у разі недостатності коштів на електронному рахунку платника податку для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань:

1) платник податку у строки, встановлені ПКУ для самостійної сплати податкових зобов’язань, перераховує на електронний рахунок необхідні кошти з власного поточного рахунка;

2) Держказначейство перераховує кошти в межах їх залишку на такому рахунку. При цьому залишок узгоджених податкових зобов’язань платника податку, не сплачений до бюджету та/або на поточний рахунок відповідно до п. 209.18 ПКУ, обліковується Казначейством до виконання в повному обсязі шляхом перерахування до бюджету та/або на поточний рахунок коштів, що перераховуються на електронний рахунок.

            Таким чином, для погашення податкового боргу з ПДВ, що виник у зв’язку з недостатністю коштів на рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ, платник податку повинен поповнити свій електронний рахунок в системі електронного адміністрування ПДВ. По мірі надходження коштів на електронний рахунок Казначейством такі кошти перераховуються до бюджету та зараховуються в рахунок погашення податкового боргу з ПДВ.

Боротьба з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом

            Розвиток економіки району, а також загалом України та її інтеграція у світовий простір несе за собою вдосконалення існуючих та застосування нових інформаційно-комунікаційних технологій, проте існують непоодинокі випадки, які в свою чергу, дають змогу проводити фінансові операції в найкоротший термін, що створює додаткові можливості для відмивання доходів, одержаних злочинним шляхом. Такі діяння створюють загрозу не лише для економічної ситуації району, фінансового ринку країни, але й для національної економіки та безпеки загалом.

            Процес відмивання нелегалізованих доходів завдає відчутних збитків фінансовій сфері, особливо фінансовим установам, які частково стають учасниками таких процесів.

            Проблема полягає в тому, що на даний час у нашій державі, в основному, використовуються безготівкові розрахунки, які стають причиною тіньових економічних відносин - це дає можливість приховати відповідні рухи коштів від оподаткування.

            Така діяльність в Україні стала так званим, видом «підприємницької діяльності» організованих злочинних угрупувань, які отримані від контрабанди та інших подібних видів діяльності, кошти, що конвертують у безготівкову форму та переправляють через національний кордон, а потім використовують їх як легальний дохід.

            Тобто, нелегально отримані кошти проходять відповідний шлях до їх легалізації, а сам рух нелегальних грошей досить важко відрізнити від руху легально отриманих, оскільки ці процеси відбуваються майже аналогічно.

            Такі доходи перш ніж будуть використані мають пройти відповідний, і досить складний, процес легалізації.

            Після проходження останнього етапу, «відмиті» кошти, як правило, інвестуються у підприємства, які у подальшому можуть бути використані і для розширення кримінальної діяльності. Якщо слід грошей, що відмиваються, не був виявлений на попередніх стадіях, то відокремити законні гроші від незаконних надзвичайно складно.

            Сама ж легалізація злочинних доходів відбувається з метою приховування джерел походження доходів, створення видимості законності надходження коштів, ухилення від сплати податків тощо.

 

Електронні сервіси ДФС – надійна допомога для платників податків

 

            Для якісного обслуговування платників податків та забезпечення умов для того, щоб процес адміністрування податків був швидким і комфортним, на веб-порталі Державної фіскальної служби України розміщено ряд сервісів. Користуючись ними, платникам вдасться заощадити власний час та кошти. Якими сьогодні користуються більшість платників податків. Одним з них є загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (далі «ЗІР»).

            Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (спрощено «ЗІР»), який дозволяє користувачам здійснювати пошук інформації з певного податку, напрямку діяльності, в тому числі з використанням ключових слів, шляхом перегляду за певні періоди інформації, при цьому не лише по запитаннях-відповідях, але і по відповідях на письмові звернення, які були надані із використанням Бази знань, назвах нормативних та інформаційних документів;

            Розділ «Нормативні та інформаційні документи» містить нормативні документи з питань оподаткування, митної справи, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та електронного цифрового підпису, інших питань законодавства, контроль за додержанням якого покладено на органи ДФС, а також іншу інформацію стосовно роботи органів ДФС.

            Розділ «Письмові консультації» наповнюється витягами з письмових консультацій, підготовлених ІДД ДФС на типові звернення суб’єктів господарювання та громадян.

            Розділ «Коментарі та пропозиції» надає можливість працівникам органів фіскальної служби здійснювати зворотній зв’язок з модератором «ЗІР» шляхом залишення коментарів-пропозицій до запитань – відповідей з Бази знань, з метою прийняття участі у формуванні та вдосконаленні автоматизованої бази уніфікованих відповідей на запитання суб’єктів господарювання та громадян. У подальшому таку можливість з використанням електронного цифрового підпису матимуть і зовнішні користувачі.

            Сервіс забезпечує можливість пошуку інформації по певному податку, напрямку діяльності, в тому числі з використанням ключових слів, шляхом перегляду за певні періоди інформації, при цьому не лише по запитаннях-відповідях, розміщених в Базі знань, але і по відповідях на письмові звернення, які були надані з використання Бази знань, назвах нормативних та інформаційних документів, а в перспективі запровадження інтерактивних посилань на взаємопов’язані документи.

            Сервіс «Електронний кабінет платника податків» - це персональне автоматизоване робоче місце платника, за допомогою якого можна підготувати , заповнити та подати звітність в електронному вигляді.

            Сервіс «Декларування on-line» - надає змогу заповнити декларацію про майновий стан і доходи підприємцям та громадянам в електронному вигляді.

            Сервіс «Реєстр страхувальників» - інформація про взяття на облік платника ЄСВ, його реєстраційний номер та клас професійного  ризику.

            Також на даному веб –порталі можна скористатись такими сервісами як: «Митна статистика», «Акредитований центр сертифікації ключів» «Електронна звітність», «Електронна митниця», «Адреси масової реєстрації».

            На офіційному веб – порталі ДФС (www.sfs.gov.ua) розміщено чимало електронних сервісів, за допомогою яких платники мають можливість скористатися корисною інформацією.

            Тож платники мають можливість спланувати свій робочий час за допомогою електронних сервісів, що функціонують на офіційному порталі ДФС України.

Роман Насіров: Змінено правила передачі матеріалів перевірок для порушення кримінального провадження

 

            Враховуючи зауваження та скарги бізнесу, ДФС внесено зміни до Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків. Відтепер у разі виявлення порушень податкового, валютного чи іншого законодавства, за якими сума завданої державі шкоди є достатньою для притягнення до кримінальної відповідальності, кримінальні провадження розпочинатимуться, якщо такі податкові повідомлення-рішення набудуть статусу «узгоджених» після адміністративного та/або судового оскарження. Про це повідомив Голова ДФС Роман Насіров.

            «Фіскальна служба завжди виступає за конструктивний діалог з бізнесом і робить зі свого боку усе можливе, щоб спростити їх діяльність. Нові правила передачі матеріалів перевірок слідчим підрозділам дозволять упередити безпідставний тиск на бізнес та нададуть змогу слідчим ДФС зосереджувати свою увагу виключно на тих платниках, які дійсно задіяні в різних схемах, для пошуку доказів їх злочинів», – зазначив Роман Насіров.

            Керівник фіскального відомства розповів, що раніше слідчі мали право розпочинати кримінальні провадження на підставі результатів податкових перевірок, навіть, якщо вони знаходилися на оскарженні в судах. Відтепер ця суперечлива норма врегульована.

            Слідчим підрозділам фінансових розслідувань матеріали перевірок для прийняття рішення згідно з положеннями Кримінального процесуального кодексу України (крім випадків, визначених пунктом 36 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу) передаватимуться виключно після узгодження грошових зобов’язань (зменшення бюджетного відшкодування), вимог та рішень щодо єдиного внеску. При цьому терміни передачі матеріалів –  протягом 20 робочих днів, наступних за днем узгодження прийнятих за їх результатами податкових повідомлень-рішень.

            «Внесені зміни сприятимуть налагодженню партнерських відносин між бізнесом та контролюючими органами за рахунок відмови від негативної практики кримінального переслідування за фактами ухилення від сплати податків до остаточного узгодження грошових зобов’язань в адміністративному чи судовому порядку», – підкреслив Роман Насіров. 

 

У Борисполі запущено пілотний проект з відеофіксації на митних постах, - Роман Насіров

            22 липня відбулася презентація пілотного проекту здійснення митних та інших формальностей з використанням індивідуальних портативних відеокамер в пункті пропуску для повітряного сполучення «Бориспіль-аеропорт».

            «Відтепер під час митного огляду буде проводитися фото- і відеофіксація. На даний час розгортається пілотний проект з використання індивідуальних портативних відеокамер на базі митного поста «Бориспіль-аеропорт» Київської митниці ДФС. У рамках цього пілотного проекту Київській митниці передано індивідуальні портативні відеокамери. Ці відеокамери будуть використовуватись співробітниками Київської митниці ДФС при здійсненні митних формальностей в пункті пропуску для повітряного сполучення «Бориспіль-аеропорт», - зазначив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров.

            Він наголосив, що планується закупити відеореєстратори для кожного митного інспектора, який здійснює огляди. «Для впровадження відеофіксації на всій території України необхідно 6600 камер», – підкреслив Голова ДФС.

            За результатами пілотного проекту буде здійснено аналіз використання співробітниками Київської митниці індивідуальних портативних відеокамер та з урахуванням отриманих висновків проект буде розповсюджено на всі митниці ДФС.

            «Спочатку це буде Київ – Київська область, Львівська область, Одеська область, а потім вже будемо розширювати по іншим кордонам і внутрішнім митницям», - додав Роман Насіров.

            Раніше Державною фіскальною службою був розроблений проект постанови КМУ щодо впровадження обов’язкової відеофіксації процесу проведення митного огляду. Постанова набрала чинності 1 липня поточного року. Постановою було  затверджено Порядок здійснення  фото-, відеофіксації митних та інших формальностей, які проводяться контролюючими органами.

 

 

Антикорупційний сервіс «Пульс»

 

            Сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» - це гаряча телефонна лінія, інформація за якою приймається цілодобово.

            Нагадаємо, що за допомогою сервісу «Пульс» можна поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби, оперативно та в повному обсязі вирішити суперечливі питання, які виникають у сфері адміністрування податків та у митній сфері. Телефон цілодобової лінії (044) 284-00-07.

            У разі звернення на сервіс при наданні інформації бажано назвати своє прізвище, ім’я, по-батькові (або посаду, назву суб’єкта господарювання), місце проживання (адресу юридичної особи) та обов’язково зазначити назву органу ДФС, з яким пов’язана подія, коли відбулась подія, прізвище, ім’я, по-батькові працівника органу ДФС, в роботі якого вбачаються протиправні або корупційні дії, та суть проблеми, яка виникла.

            Працівник сервісу повідомляє клієнта про результати розгляду інформації в режимі Call-back невідкладно або протягом 1-3 робочих днів. У тому випадку, якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання не перевищує 15 днів. Слід зазначити, що результати розгляду анонімної інформації не повідомляються.

 

 

Заходи з детініцізації економіки

 

            Проектом  Основних напрямків бюджетної політики на 2017 рік передбачено зростання реального ВВП на 3%, інфляції – на 8,1%, індексу цін виробників - на 8,5%, обмінного курсу гривні до долара США – 27,2 грн. Проект нового бюджету передбачає, що ключовими напрямками реформування у сфері податкової політики будуть:

1) запровадження одноразового добровільного декларування майнового стану фізичних осіб; 2) запровадження непрямих методів контролю за відповідністю доходів і витрат фізичних осіб;

 3) ряд заходів декларативного характеру на кшталт:

• наближення податкового законодавства до законодавства ЄС,

• удосконалення механізмів запобігання ухиленню від сплати податків,

• проведення переговорів щодо міжнародних договорів про уникнення подвійного оподаткування,

• створення "Електронного Кабінету платника податків".

             Документом передбачено збереження частки перерозподілу ВВП через зведений бюджет України на рівні 2016 року. Також кошторис передбачає низку заходів щодо продовження бюджетної децентралізації, декларує можливість реалізації державних інвестиційних проектів (у сумі до 1 млрд. грн.) у пріоритетних сферах. Проект державного бюджету на 2017 рік буде врахувати рішення про продовження пенсійної реформи, монетизацію пільг, субсидій, широке коло напрямків реалізації Угоди про Асоціацію з ЄС, суттєву активізацію реформу системи охорони здоров'я, освіти, продовження розпочатих реформ системи управління державними підприємствами, розвиток експорту тощо. Таким чином, у 2017 році Уряд вбачає, що пріоритетними напрямками бюджетної політики будуть переважно заходи бюджетної децентралізації, оптимізації видатків (в першу чергу соціальних), міжбюджетних відносин, окремі заходи з детінізації економіки, посилення фінансової спроможності місцевих громад тощо. темпи зростання можуть бути забезпечені на основі структурної перебудови економіки.

 

Затверджено план невідкладних заходів щодо погашення заборгованості із зарплати бюджетників

 

            Кабмін розпорядженням від 22.07.2016 р. №517-р затвердив План невідкладних заходів щодо погашення заборгованості із заробітної плати.

            Зокрема, передбачено, що буде розглянуте питання про притягнення до відповідальності керівників підприємств, що належать до сфери управління органів виконавчої влади, які допустили порушення вимог законодавства щодо своєчасної виплати заробітної плати.  

            Крім того, буде активізована робота тимчасових комісій з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат.  

            Планом рекомендовано керівникам підприємств забезпечити першочергове спрямування коштів, отриманих під час відшкодування ПДВ, на погашення заборгованості із заробітної плати.  Посилиться й контроль за додержанням вимог трудового законодавства щодо своєчасної виплати заробітної плати.

 

 

Як правильно оформити через РРО повернення товару

           

            ДФСУ роз'яснила питання щодо повернення товару та оформлення розрахункового документа (касового чека) за формою №ФКЧ-2   у листі від 02.07.2016 р. №14421/6/99-99-14-05-01-15 роз'яснює, що реєстрація видачі коштів у разі повернення товару (відмови від послуги та інших випадках) або скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку здійснюється шляхом реєстрації від'ємної суми.

            Якщо сума коштів, виданих при поверненні товару чи рекомпенсації раніше оплаченої послуги, перевищує 100 гривень, то матеріально відповідальна особа господарської одиниці або особа, яка безпосередньо здійснює розрахунки, повинна скласти акт про видачу коштів. В акті необхідно зазначити:

  • дані документа, що встановлює особу покупця, який повертає товар (відмовляється від послуги);
  • відомості про товар (послугу);
  • суму виданих коштів;
  • номер, дату і час видачі розрахункового документа, який підтверджує купівлю товару (отримання послуги).

            Акт щодо повернення товару складається при зверненні покупця та проводиться через РРО операція повернення. Відповідний розрахунковий документ видасться або надсилається покупцю.

            У разі звернення покупця щодо повернення товару та зарахування раніше сплачених коштів він має надати:

  • документ, що встановлює його особу,
  • розрахунковий документ, у якому зазначено номер, дату і час видачі цього документа, що підтверджує купівлю товару, або платіжний документ, який підтверджує факт перерахунку коштів.

 

"Єдине вікно подання електронної звітності" оновлено

            ДФСУ оприлюднила доповнення до cпеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до "Єдиного вікна подання електронної звітності" до версії 1.24.2.0 станом на 8 серпня 2016 р.       

            Цей комплект програмного забезпечення включає в себе зміни та доповнення з 05.07.2016 р. до 08.08.2016 р. включно (містить доповнення починаючи з версії 1.24.0.0) та встановлюється тільки на релізи Системи версії 1.24. При цьому всі персональні довідники та налаштування користувача залишаються незмінними.

 

 

Перейменували місто або вулицю - подайте повідомлення за ф. № 20-ОПП

            ДФС в інформаційно-довідковому ресурсі "ЗІР" (категорія 119.11) зазначила, що у разі зміни відомостей про об’єкт оподаткування, зокрема його місцезнаходження, платник податків має надати до контролюючого органу за основним місцем обліку повідомлення за формою № 20-ОПП з оновленою інформацією про об’єкт оподаткування. У повідомленні зазначаються нове та попереднє значення реквізиту, який змінився.

            Оскільки відомості про об’єкти оподаткування не включаються до Єдиного державного реєстру, а інше достовірне джерело інформації про об’єкти оподаткування відсутнє, то платник податків, у разі зміни відомостей про місцезнаходження об’єкта оподаткування, у тому числі внаслідок перейменування міста, вулиці інших топонімів, повинен надати до контролюючого органу за основним місцем обліку повідомлення за ф. № 20-ОПП з оновленою інформацією про об’єкт оподаткування, щодо якого відбулися зміни.

Таке повідомлення подається протягом 10 робочих днів з дня виникнення змін у даних. 

Алгоритм дій з об'єктом оподаткування у разі перейменування назви міста, вулиці

            Внести зміни до правовстановлюючих документів можна з власної ініціативи, конкретних термінів щодо внесення таких змін чинним законодавством не встановлено. В такому випадку власник майна (в тому числі земельної ділянки), щодо якого відбулись зміни у назві вулиці (проспекту, провулку тощо), відповідно до законодавства має право самостійно (або уповноважити на це іншу особу за довіреністю) звернутись до органу державної реєстрації прав на нерухоме майно з заявою про внесення змін до Держреєстру речових прав на нерухоме майно у зв'язку зі зміною назви чи перейменування вулиці.

            А тільки після цього подавати ф. 20-ОПП, оскільки встановлено, що  ф. 20-ОПП зі змінами у такому разі потрібно подати протягом 10 після внесення змін до даних.

Також у разі перейменування назви міста, вулиці тощо платники податків:

• відомості про яких включаються до ЄДР, повідомляють про зміну зазначених даних до ЄДР та не подають заяви за ф. № 1-ОПП та ф. № 5-ОПП до контролюючих органів за місцезнаходженням/місцем проживання; 

• відомості про яких не включаються до ЄДР, повинні подати заяву за ф. № 1-ОПП або за ф. № 5-ОПП з інформацією про такі зміни до контролюючого органу за місцезнаходженням/місцем проживання.

Відповідальність за неподання вищезазначених форм

            А якщо внести зміни у Держреєстр нерухомого майна, але не змінити даних щодо своєї реєстрації? Що за це буде платнику податків

            У роз'ясненні підкатегорії 119.11 ЗІР податківці відповіли на це запитання.

            Згідно з п. 117.1 ПКУ неподання у строки та у випадках, передбачених ПКУ реєстрації змін місцезнаходження чи внесення інших змін до своїх облікових даних тягнуть за собою накладення штрафу: 

• на самозайнятих осіб у розмірі 170 гривень; 

• на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, - 510 гривень. 

           У разі не усунення таких порушень або за ті самі дії, вчинені протягом року особою, до якої були застосовані штрафи за таке порушення тягнуть за собою накладення штрафу:

• на самозайнятих осіб у розмірі 340 гривень;

• на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, - 1020 гривень.

Спосіб подання заяв

            Ф. 1-ОПП, ф. №5-ОПП, ф. №8-ОПП та повідомлення за ф. №20-ОПП подаються тільки в ручну.
            Можливості подання в електронному вигляді платниками податків цих заяв Порядком № 1588, не передбачено.

 

Як оподатковується дохід від продажу фізичною особою квартири

                Не оподатковується ПДФО дохід, отриманий фізичною особою від продажу не частіше одного разу протягом звітного року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об'єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), та за умови перебування такого майна у власності понад 3 роки.

            Умова щодо перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не розповсюджується на майно, отримане таким платником у спадщину.

Дохід, отриманий фізичною особою від продажу протягом звітного податкового року більш як одного з зазначених об'єктів нерухомості, оподаткується за ставкою 5% та військовим збором за ставкою 1,5%.

            Отже, дохід, отриманий фізичною особою від продажу протягом звітного податкового року об'єкта нерухомості (однієї квартири), який перебуває у власності такої особи менше трьох років, оподатковується ПДФО за ставкою 5% та військовим збором за ставкою 1,5%.

            Якщо протягом того ж звітного податкового року цією особою продається другий об'єкт нерухомості (квартира), то дохід, отриманий від такого продажу, оподатковується податком на доходи фізичних осіб та військовим збором на загальних підставах, незалежно від строку перебування цього об'єкта у власності фізичної особи.

            Під час проведення операцій з продажу об'єктів нерухомості між фізичними особами нотаріус посвідчує відповідний договір за наявності оціночної вартості такого нерухомого майна та документа про сплату податку до бюджету стороною (сторонами) договору.

            Нотаріус щокварталу подає до контролюючого органу за місцем розташування державної нотаріальної контори або робочого місця приватного нотаріуса інформацію про такий договір, включаючи інформацію про його вартість та суму сплаченого податку.

            Сума податку визначається та самостійно сплачується через банківські установи особою, яка продає нерухомість до нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу.

Зазначена норма передбачена ст. 172 Податкового кодексу України.

 

 

Оподаткування спадщини за правом представлення

            ДФСУ у листі від 10.08.2016 р. №8456/В/99-99-13-02-03-14 зазначила, що спадкування за правом представлення визначено статтею 1266 ЦКУ.

            Так, внуки, правнуки спадкодавця спадкують ту частку спадщини, яка належала б за законом їхнім матері, батькові, бабі, дідові, якби вони були живими на час відкриття спадщини.

            Якщо спадкування за правом представлення здійснюється кількома особами, частка їхнього померлого родича ділиться між ними порівну.

            При спадкуванні по прямій низхідній лінії право представлення діє без обмеження ступеня споріднення.

            Щодо оподаткування доходу, отриманого платником податку в результаті прийняття ним у спадщину чи у дарунок коштів, майна, майнових чи немайнових прав, то воно регулюється ст. 174 ПКУ. Цією статтею встановлено різні ставки для оподаткування доходу платника податку, одержаного у вигляді спадщини, залежно від ступеня споріднення спадкоємця із спадкодавцем та їх резидентського статусу.

            Так, за нульовою ставкою ПДФО оподатковується, зокрема, вартість власності, що успадковується членами сім'ї спадкодавця першого ступеня споріднення. Такими вважаються її батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені. Інші члени сім'ї фізичної особи вважаються такими, що мають другий ступінь споріднення.

            Водночас, вартість будь-якого об'єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями, які не є членами сім'ї спадкодавця першого ступеня спорідненняоподатковується за ставкою 5%.

            Відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету є спадкоємці.

            Окрім того, доходи, визначені ст. 163 ПКУ, зокрема, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до якого включається дохід у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна, є об'єктом оподаткування й військовим збором за ставкою 1,5%.

            Отже, дохід у вигляді вартості успадкованого майна, отриманий платником податку (спадкоємцем) (у т.ч. за правом представлення), який не є членом сім'ї спадкодавця першого ступеня споріднення, оподатковується ПДФО за ставкою 5 % та військовим збором за ставкою 1,5%.

Економте свій робочий час – скористайтесь електронними

сервісами ДФС України

            На офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України (www.sfs.gov.ua) розміщені електронні сервіси, завдяки яким платники податків можуть отримати будь-яку необхідну інформацію.

            Для комфортного звітування на веб-порталі розміщені електронні сервіси «Електронна звітність» та «Електронний кабінет платника податків». Завдяки цим сервісам можна сформувати, перевірити та надіслати до ДФС податкову звітність, перевірити розрахунки з бюджетом, дізнатися про терміни сплати податків, а також іншу корисну інформацію.

            Також пропонуємо скористатися наступними сервісами ДФС України:

- «Реєстр платників ПДВ» - щоденно оприлюднює інформацію про реєстрацію платників ПДВ.

- «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» - допоможе оцінити податкові ризики діяльності з вашим партнером по бізнесу, який можливо не є платником ПДВ, є банкрутом чи відсутній за визначеною в установчих документах адресою та інше.

- «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» (ЗІР) - який допоможе розібратися у податковому та митному законодавстві.

- «Анульована реєстрація платників ПДВ» - надає можливість отримати інформацію про осіб, позбавлених реєстрації як платників ПДВ за заявою платника податку, з ініціативи контролюючих органів чи за рішенням суду.

- «Пульс» - платники податків мають можливість цілодобово повідомляти про неправомірні дії або бездіяльність працівників служби.

- «Декларування on-line» - надає змогу заповнити декларацію про майновий стан і доходи в електронному вигляді.

- «Реєстр страхувальників» - інформація про взяття на облік платника ЄСВ, його реєстраційний номер та клас професійного ризику.

            Також на даному веб-порталі розміщено сервіси «Митна статистика», «Акредитований центр сертифікації ключів", «Електронна митниця», «Адреси масової реєстрації».

            Шановні платники податків, скористуйтесь можливістю зекономити свій робочий час, кошти та отримати необхідну інформацію за допомогою електронних сервісів ДФС України.

 

Нацбанк посилює захист користувачів послуг з приймання платежів готівкою

            З 30 серпня 2016 року передбачено встановлення обов’язку комерційних агентів банків зазначати у касовому документі (квитанція/чек тощо), що видається платнику за результатами здійснення операції з приймання готівки для подальшого її переказу, інформацію щодо найменування комерційного агента та банку, від імені якого комерційний агент надає зазначені послуги.

            Це дасть змогу забезпечити отримання користувачами послуги з приймання платежів готівкою інформації про надавача такої послуги та посилити захист їх прав та законних інтересів.

Такі нововведення описані у постанові Правління НБУ від 23.08.2013 р. №376 “Про внесення зміни до постанови Правління Національного банку України від 12.02.2013 № 42”.

Ця постанова спрямована на поліпшення порядку здійснення комерційними агентами банків операцій з приймання платежів готівкою.

            Постанова вступає в дію 30 серпня 2016 року.

 

Оподаткування нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки

 

            У 2016 році фізичними особами – платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, податок сплачується за місцем розташування об’єкта/об’єктів оподаткування за 2015 рік із застосуванням ставок та врахуванням пільг з податку, які діяли у 2015 році.

            Разом з цим повідомляємо, що Законом України від 24.12.15 №909-VІІІ „Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році” (далі – Закон №909) внесено зміни в частині оподаткування нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки, який набрав чинності з 01.01.16.

            Зазначеним законом змінено ставки податку з для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб. Зі ставки не більше 2% мінімальної заробітної плати за 1 кв. м. житлової та/або нежитлової нерухомості, на ставку що не перевищує 3% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування.

            З 2016 року за наявності у власності платника податку об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, у тому числі його частки, що перебуває у власності фізичної чи юридичної особи – платника податку, загальна площа якого перевищує 300 квадратних метрів (для квартири) та/або 500 квадратних метрів (для будинку), сума податку збільшується на 25000 гривень на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку) (пункт „ґ” підпункт 266.7.1 пункту 266.7 статті 266 ПКУ).

            Таким чином фізичні особи – платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки сплачуватимуть податок за 2016 рік у 2017 році з врахуванням змін до ПКУ внесеними Законом № 909.

 

Щодо мораторію на проведення перевірок підприємств, фізосіб-підприємців контролюючими органами в 2016 році

            28 грудня 2014 року було прийнято Закони України N 71-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" та N 76-VIII "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України".

            Пунктом 3 розділу II "Прикінцеві положення" Закону України від 28 грудня 2014 року N 71-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи", який набрав чинності з 1 січня 2015 року, встановлено, що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України. Зазначене обмеження не поширюється:

• з 1 січня 2015 року на перевірки суб'єктів господарювання, що ввозять на митну територію України та/або виробляють та/або реалізують підакцизні товари, на перевірки дотримання норм законодавства з питань наявності ліцензій, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску, відшкодування податку на додану вартість;

• з 1 липня 2015 року на перевірки платників єдиного податку другої і третьої (фізичні особи - підприємці) груп, крім тих, які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів у дрібнороздрібній торговельній мережі через засоби пересувної мережі, за винятком платників єдиного податку, визначених пунктом 27 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, з питань дотримання порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій.

            Разом з тим відповідно до листа Міністерств юстиції України від 04.12.2015 р. № 2112/14157-0-4-15/8.1 вказаний Закон від 28 грудня 2014 року N 71-VIII направлений на врегулювання відносин, що виникають у сфері справляння податків і зборів.

            Відповідно до пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску, його територіальні органи.

            Згідно з пунктами 1, 7 Положення про Державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 236 (далі - ДФС), Державна фіскальна служба України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску. Відповідно ДФС та її територіальні органи є органами доходів і зборів.

            Водночас спеціалісти Міністерства юстиції наголошують, що пунктом 8 розділу III "Прикінцеві положення" Закону України від 28 грудня 2014 року № 76-VIII "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України", який набрав чинності з 1 січня 2015 року, було встановлено, що перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців контролюючими органами (крім Державної фіскальної служби України та Державної фінансової інспекції України) здійснюються протягом січня - червня 2015 року виключно з дозволу Кабінету Міністрів України або за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки. З огляду на поточну дату строк дії вказаної норми Закону України від 28 грудня 2014 року N 76-VIII закінчився.

            В свою чергу, відповідно до статті 10 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 23 вересня 1999 року № 1105-XIV (далі Закон № 1105) органи Фонду соціального страхування України мають право перевіряти достовірність відомостей, поданих роботодавцем для отримання коштів Фонду, дотримання порядку використання роботодавцем виділених йому коштів Фонду та зупиняти виплати з Фонду в разі відмови або перешкоджання з боку роботодавця у проведенні перевірки, виявлення фактів подання ним Фонду недостовірних відомостей або порушення порядку використання роботодавцем коштів Фонду.

            При цьому, частиною 6 розділу VII Закону № 1105 установлено, що до завершення заходів, пов'язаних з утворенням Фонду соціального страхування України та робочих органів його виконавчої дирекції виконання функцій та завдань, передбачених цим Законом, забезпечують у межах компетенції, зокрема, відповідні виконавчі дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та їх робочі органи. А відповідно до частини 8 розділу VII Закону № 1105 визначено, що до приведення законодавства України у відповідність із цим Законом закони та інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону.

            Таким чином, мораторій на проведення перевірок  встановлений Законом України від 28 грудня 2014 року N 71-VIII стосується лише органів доходів і зборів та відповідно не поширюється на робочі органи Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, які в межах прав наданих Законом № 1105 мають, зокрема, право на проведення перевірок страхувальників.

Захист права інтелектуальної власності

Захист права інтелектуальної власності — це сукупність заходів, спрямованих на встановлення та визнання прав інтелектуальної власності у разі їх порушення, оспорення чи невизнання. Захист права інтелектуальної власності може бути здійснено в кримінально-правовому, адміністративно-правовому та цивільно-правовому порядку.

Зокрема, відповідно до ст. 176 КК України, до кримінальної відповідальності притягаються особи, винні в такому порушенні авторського права і суміжних прав, як незаконне відтворення, розповсюдження творів науки, літератури і мистецтва, комп'ютерних програм і баз даних, а так само незаконне відтворення, розповсюдження виконань, фонограм, відеограм і програм мовлення, їх незаконне тиражування та розповсюдження на аудіо- та відеокасетах, дискетах, інших носіях інформації, або інше умисне порушення авторського права і суміжних прав, якщо це завдало матеріальної шкоди у великому розмірі.

Стаття 177 КК України визнає кримінально караним порушення прав на винахід, корисну модель, промисловий зразок, топографію інтегральної мікросхеми, сорт рослин, раціоналізаторську пропозицію, якщо це завдало матеріальної шкоди у великому розмірі.

Щодо адміністративно-правового захисту права інтелектуальної власності, то ст. 51 Кодексу України про адміністративні правопорушення визнає адміністративно караним таке порушення прав на об'єкт права інтелектуальної власності, як незаконне використання об'єкта права інтелектуальної власності, привласнення авторства на такий об'єкт або інше умисне порушення прав на об'єкт права інтелектуальної власності, що охороняється законом.

Цивільно-правовий захист права інтелектуальної власності, насамперед, може бути здійснено судом. Кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого права інтелектуальної власності.

Суд у випадках та в порядку, встановлених законом, може постановити рішення, зокрема, про:

1) застосування негайних заходів щодо запобігання порушенню права інтелектуальної власності та збереження відповідних доказів;

2) зупинення пропуску через митний кордон України товарів, імпорт чи експорт яких здійснюється з порушенням права інтелектуальної власності;

3) вилучення з цивільного обороту товарів, виготовлених або введених у цивільний оборот з порушенням права інтелектуальної власності;

4) вилучення з цивільного обороту матеріалів та знарядь, які використовувалися переважно для виготовлення товарів з порушенням права інтелектуальної власності;

5) застосування разового грошового стягнення замість відшкодування збитків за неправомірне використання об'єкта права інтелектуальної власності. Розмір стягнення визначається відповідно до закону з урахуванням вини особи та інших обставин, що мають істотне значення;

6) опу

  Новини державної фіскальної служби
Формат: DOC | Добавлен: 03/11/2016 15:46:32
140Kb Скачать скачать
  Новини державної фіскальної служби
Формат: DOC | Добавлен: 11/11/2016 14:43:03
128Kb Скачать скачать
  Новини державної фіскальної служби
Формат: DOC | Добавлен: 17/11/2016 16:03:16
137Kb Скачать скачать
  Новини державної фіскальної служби
Формат: DOC | Добавлен: 09/12/2016 11:22:45
139Kb Скачать скачать
  Новини державної фіскальної служби
Формат: DOC | Добавлен: 06/01/2017 09:40:21
189Kb Скачать скачать
  Новини державної фіскальної служби
Формат: DOC | Добавлен: 12/01/2017 15:47:04
182Kb Скачать скачать
  Новини державної фіскальної служби
Формат: DOC | Добавлен: 19/01/2017 16:14:02
180Kb Скачать скачать
  Новини державної фіскальної служби
Формат: DOC | Добавлен: 03/02/2017 15:29:49
169Kb Скачать скачать
  Новини державної фіскальної служби
Формат: DOC | Добавлен: 10/02/2017 07:57:50
159Kb Скачать скачать
  Новини державної фіскальної служби
Формат: DOC | Добавлен: 17/02/2017 10:01:09
197Kb Скачать скачать
  Новини державної фіскальної служби
Формат: DOC | Добавлен: 23/02/2017 14:02:02
186Kb Скачать скачать
  ДФС про штрафи за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних-розрахунків коригування
Формат: PDF | Добавлен: 04/04/2017 14:50:16
2856Kb Скачать скачать
  Новини державної фіскальної служби
Формат: DOC | Добавлен: 11/04/2017 10:15:50
163Kb Скачать скачать
  Новини державної фіскальної служби
Формат: PDF | Добавлен: 20/04/2017 15:15:39
3072Kb Скачать скачать
  Новини державної фіскальної служби
Формат: DOC | Добавлен: 27/04/2017 14:40:23
183Kb Скачать скачать
  Новини державної фіскальної служби
Формат: DOCX | Добавлен: 11/05/2017 16:00:19
108Kb Скачать скачать